Despre beneficiile unei diplome în filosofie, Katrina Sifferd


traducere de Luminița Dediu

Licență I
Specializarea Filosofie
Facultatea de Științe Sociale
Universitatea din Craiova
Programul de traduceri al CCSDD pentru studenți și masteranzi.


Extraordinara mea colega mea, Ty Fagan, a făcut acest grafic din datele recent obținute de la Educational Testing Service. 

Am crezut că acest lucru merită să fie publicat pe blog, deoarece studenții interesați de o diplomă în filosofie mă întreabă des dacă ar trebui să facă o specializare-dublă ori niște studii secundare "mai practice". Adesea, studiile tehnice sunt considerate a fi mai utile. Uneori Științele Politice, Istoria ori Engleza sunt considerate de către studenți și părinți mai folositoare decât filosofia. 

Unul dintre bunii mei prieteni, Andrew Wicklander, conduce propriul sau grup de management și companie de software. Soția sa, Maile, deține un salon de yoga. Amândoi sunt un fel de "creatori de job-uri" necesari pentru succesul Americii. Andrew spune că atunci când el şi Maile fac angajări, nu consideră că pregătirea practică a candidaților este importantă. În schimb eu sunt interesați ca un candidat să poată identifica și rezolva problemele asociate industriei ori produselor companiilor lor. Andrew ne spune: "Adesea o persoană cu diplomă în stiinţe economice a memorat o hartă de procese și soluții de afaceri. Dar, rar acea hartă se întâmplă să reprezinte ceea ce se pretrece în momentul actual într-o afacere sau industrie. Ceea ce noi căutăm este o persoană care să știe să folosească o busolă, nu o hartă anacronică." 

Andrew vrea să angajeze oameni inteligenți, capabili să se exprime articulat care pot identifica probleme, le pot analiza și în final le pot rezolva într-o manieră unică. În termeni filosofici, această înseamnă a deţine abilitatea de a efectua raționamente critice. Raționamentul critic este definit ca "procesul intelectual, disciplinat de a conceptualiza, aplica, analiza și sintetiza sau evalua activ și cu pricepere informații dobândite ori generate prin observație, experiență, reflectare, raționament sau comunicare." 

Colegiul Elmhurst, asemeni majorității colegiilor și universităților oferă raționamentul critic sub forma unui curs de filosofie. Competențele dobândite în cadrul acestui curs sunt întărite pe măsură ce studenții avansează în cadrul studiilor lor, rezolvând probleme din ce in ce mai dificile precum acelea întâlnite la cursurile de Filosofia Minții, Epistemologie, Etica mediului și Etică Biomedicală. 

Astfel nu este o surpriză (cel puțin pentru mine!) că studiile superioare în filosofie sunt unele dintre cele mai adecvate în ceea ce privește capătarea abilităților analitice, puse în evidență de graficul de mai sus. Conform Educational Testing Service, care administrează GRE, secțiunea scrierii analitice testează "gândirea critică și competețele de redactare analitice. Acest lucru evaluează capacitatea (ta) de a înțelege și a exprima articulat idei complexe, de a construi și analiza argumente şi de a susţine o discuție concisă și coerentă. Altfel spus, studenții noștri au cele mai bune abilități intelectuale. 

Ce angajator nu își dorește un angajat cu o vorbire articulată și cu competențe superioare în raționamentul critic ? Bineînțeles, nu încerc să spun că o calificare practică ori nişte studii superioare în știinte politice, de exemplu, nu sunt utile . Însă corespondența între conţinuturile cursurilor învățate la aceste specializări și nevoile meseriilor din zona afacerilor ori din politică nu este niciodată garantată. Date fiind instabilitatea ori incertitudinea permanentă a pieței de muncă, dar și a tehnologiei utilizată în aceasta, este oare indezirabil să devii competent în analiza informatiei, în argumentare și în rezolvarea de probleme? Eu nu cred.


Acest articol a apărut în: https://pleasandexcuses.com/2012/09/06/philosophy-major/